Înzestrarea tinerilor cu inteligența valorilor de care avem nevoie pentru a transforma România într-o societate integră (re)construită pe fundamente etice și morale.
Introducerea și dezvoltarea unui limbaj al valorilor acționează ca o platformă pe care tinerii își dezvoltă și aprofundează înțelegerea problemelor legate de etică și moralitate. Educația centrată pe valori încurajează gândirea reflectivă și determină comportamente mai pozitive și mai etice în societate.
Accentul pus pe dezvoltarea caracterului, personalității și spiritului, precum și pe civismul activ dezvoltă limbajul valorilor, introduce vocabularul etic, îmbunătățește inteligența emoțională, consolidează relațiile inter-umane, induce noțiunea de coeziune și incluziune socială și favorizează crearea unei culturi centrate pe valori sănătoase.
Altfel spus, toate acestea contribuie pozitiv la lumea interioară a gândurilor, sentimentelor, senzațiilor și emoțiilor indivizilor care au parte de acest tip de educație, iar comunitatea pe care o facilitează devine mai reflexivă, agilă și armonioasă.
În atelierele de educație centrată pe valori, tinerii sunt îndrumați să-și descopere valorile și să-și antreneze potențialul, astfel încât să își dezvolte atitudini și comportamente prosociale și să fie pregătiți pentru viitorul mereu în schimbare.
Learning Adventure through Universal Values
Scopul atelierului:
Participanții vor conștientiza care sunt principiile după care-și ghidează viața, având oportunitatea să se familiarizeze cu teoria valorilor universale.
Cu acest atelier ne-am propus ca participanții...
Să conștientizeze 3 valori personale după care își ghidează viața.
Să înțeleagă legătura dintre valorile personale și modul în care acestea influențează obiectivele personale.
Să identifice mecanismul propriu de formare a convingerilor care se bazează pe setul personal de valori și să conștientizeze importanța argumentelor obiective care susțin exprimarea opiniilor și saltul natural la concluzie, în contexte specifice.
Obiective pentru participanți:
Să-și îmbunătățească stima de sine și să-și dezvolte caracterul și personalitatea.
Să învețe să își recunoască propriile trăiri și emoții și să-și dezvolte o atitudine pozitivă asupra vieții.
Să-și dezvolte capacitatea reflexivă şi autoreflexivă.
Simpla dorință sau aspirație de a progresa în viață nu este suficientă. Credem că succesul personal se bazază pe valori pozitive puse în acțiune și pe un comportament virtuos.
CHOICE For every choice there is a consequence
Scopul atelierului:
Participanții vor experimenta deschiderea la nou, asumarea riscurilor, capacitatea de a lua decizii, asumarea responsabilității, abilitatea de a comunica eficient, capacitatea de a pune persoana potrivită la locul potrivit, disponibilitatea de a ajunge la un consens în luarea deciziilor, gândirea în perspectivă, dorința de a contribui și aprecia contribuția celorlalți.
Cu acest atelier ne-am propus ca participanții...
Să-și asume responsabilitatea propriilor alegeri.
Să-și testeze încrederea în sine, încrederea în grupul restrâns dar și în cel extins.
Să experimenteze, la propriu, valorile onestității, onoarei și curajului.
Participanții vor fi plasați în situația de a decide asupra viitorului comunității. Alegerea de a lucra împreună le va aparține. Evident deznodământul va fi mai favorabil dacă aleg să colaboreze intra și inter-grupuri, pentru a contribui la un rezultat comun.
Ritmul de desfășurare al atelierului este alert, desfășurându-se contra cronometru, iar experința plină de învățăminte și distractivă.
Obiective pentru participanți:
Să învețe intuitiv să exploreze o modalitate structurată de abordare şi demontare a problemelor complexe.
Să-și exerseze inventivitatea și să genereze soluții viabile.
Să devină decidenți analitici și logici.
Să experimenteze raționamentul critic și luarea deciziilor într-un Simulator de context.
Learning Olympics Community Building
Scopul atelierului: Să oferim participanților oportunitatea ca prin experiențe interactive să conștientizeze că învățarea și educația reprezintă un proces continuu chiar și în context neanticipat, ca cel pe care-l traversăm acum cu pandemia.
Cu acest atelier ne-am propus ca participanții...
Să-i determinăm să conștientizeze puterea învățării împreună.
Să învețe cum să învețe folosindu-se de informațiile aflate în spațiul cibernetic și cum să le folosească pentru a se informa cu scopul de a lua decizii asumate și la timp.
Să învețe să folosească tehnologia aflată la îndemână pentru a-și identifica potențialul neexplorat și a-și dezvolta abilități noi.
Să își contureze o idee referitoare la modul în care ar putea să creeze proiecte cu impact în comunitatea lor, pentru a crește bunăstarea personală și a celorlalți.
Să devină mai conștienți de oportunitățile de învățare care li se oferă la școală și să afle cum pot să identifice oameni care le pot deveni mentori sau parteneri de nădejde pe parcursul propriului proces de creștere.
Obiective pentru participanți:
Să exerseze autonomia în învățare, auto-organizare și auto-conducere.
Să-și dezvolte empatia şi intuiția.
Să-și asume responsabilității față de procesul de învățare continuă și rezultatele targetate pe termen lung.
Să-și dorească să progreseze din punct de vedere uman și educațional.
Să experimenteze schimbul de valoare necesar în comunitate într-un Simulator de context.
MecaBricks World
Scopul atelierului: Să contribuim pozitiv la dezvoltarea intelectuală, emoțională și psihomotorie a tinerilor prin intermediul aplicației MecaBricks - lego virtual.
Cu acest atelier ne-am propus ca participanții...
Să transpună în practică, cât mai tangibil posibil, proiectul de construire a comunității de învățare al cărui plan a fost creat ipotetic în atelierul Olympics.
Obiective pentru participanți:
Să-și îmbunătățească abilitatea de rezolvare a problemelor printr-o abordare multidisciplinară.
Să-și dezvolte gândirea secvenţială, computaţională și orientarea în spațiu.
Să-și exerseze creativitatea și gândirea laterală, utilizându-și competențele digitale.
Să-și dezvolte abilitatea de a lucra colaborativ, organizat și practic, dar și de a comunica eficient pentru un scop comun.
Facilitarea învățării, constă în (1) discuția ințială cu privire la modelul ce va fi construit, (2) construcția propriu zisă și eventuala testare a modelului, (3) identificarea elementelor de personalizare ale modelului pentru stimularea creativității.
Educația centrată pe valori înzestrează tinerii cu abilități interpersonale, inteligență emoțională și o mai mare responsabilitate personală pentru învățarea pe întreaga perioadă a vieții.
Ateliere cu câte 20 participanți (copii ai angajaților companiei și copii din comunitatea în care compania își desfășoară activitatea. Grupă vârstă: 9-14 ani.
Angajații companiei ar putea acompania tinerii, ulterior programului, în proiectele Step Up pe care le vor avea de creat împreună, dacă stabilim că acest deziderat ar putea fi potrivit pentru dezvoltarea participanților.
Program exclusiv online
16 ore
Atelier Valori Personale
Atelier Simulare Choice
3. Atelier Simulare Olympics
4. Atelier MecaBricks World
4 ateliere
4 ore/atelier
Participarea tinerilor în program necesită acces la un calculator/laptop și conexiune internet.